Tuesday 23 January 2018

HELLO 2018

Assalamualaikum. Happy New Year guys!! Belum terlambat bukan aku nak update. Ya I know dah nak habis bulan Januari. Masa berlalu dengan pantas. Tahun ni aku unofficially 19. OHHHH TIDAKKK my last teen year. *hantuk kepala dekat dinding. Next year 20??? NIGHMARE. Oh god! Chill-chill jangan pikir lagi. For this year aku tak berapa nak sambut new year sangat and tak feel sangat nak masuk tahun 2018. Sebab apa? Sebab time tu aku dalam mode study week and aku hanya fikir study..studyy dan study. Before masuk Universiti, selalunya lah aku akan tengok bunga api dekat KLCC. Well aku tak pergi sana but dari rumah lama aku kat KL memang nampak dari rumah. So aku selalu tertunggu-tunggu lah. But this year, aku dekat Kuala Pilah. Bunyi bunga api pon takda. Aku agak muram malam tu. Hanya bunyi cengkerik yang selalu menemani aku time study. Sis pasrah. 

Berbalik kepada tahun 2017.. aku nak recap sikit ah apa yang terjadi dan perubahan.

1) Done sekolah menengah.

2) Alhamdullillah cita-cita nak sambung belajar ke menara gading tercapai.

Aku sambung belajar di UITM Kuala Pilah, N9. Course yang aku dapat adalah Diploma Teknologi Tekstil in Fakulti Sains Gunaan. Well course ni bukan my first choice. Aku jenis redha dengan ketentuan ilahi dan berfikiran positif sebab memang mula-mula aku tak suka course ni. But Allah macam nak tunjuk kat aku yang this is my path. So aku grab this chance. Alhamdulillah.

3) Hidup aku berubah.

Kenapa berubah? sebab I'm a university student. Yelah aku tak pernah duduk asrama. Tetiba kena handle life sendiri. Mula-mula susah but now getting better lah. Okayla

Aku rasa yang no 2 paling meaningful bagi aku. Okay settle recap. Sikit-sikit je. 

Now 2018.

1) be a good muslim
2) be a good daughter to my parents 
3) proud myself and my parents by getting flying colours in exam 
4) improve myself to be a better person
5) be yourself
6) make a good decision in life
7) always remember to work hard no matter how hard it is
8) keep forward to success
9) plan my business very well
10) don't bother myself with negativity and in relationship

List down in a piece of paper apa yang korang nak achieve for this year. So that you will improve it and work harder . Remember always do what you love to do. Don't push yourself to love it.. because one day you will regret on decision that you have made.