Wednesday 16 August 2017

Cendol Durian Shah Alam

Dulu-dulu ingat lagi pernah merasa cendol ais di sagat guna papan. Korang pernah makan tak style tu? Kalau pernah yeay kita geng kalau tak kau pergi sana cari. Kalau dekat area rumah aku dekat Setapak ada gerai cendol ataupun dekat Sri Rampai business park ada Wahab Cendol. Sekarang dekat Shah Alam dah ada cendol jugak. Semua jenis bahan boleh tambah ikut suka hati plus lagi sedap dengan lemak santan dia perghh.... Yang menyebabkan medan selera ni viral adalah dengan adanya kemunculan Durian di atas semangkuk cendol. Perghh kemain.

Aku first time datang medan selera ni. Untuk pengetahuan korang medan selera ni terletak di Seksyen 24 Shah Alam. Akak-akak, abang-abang boleh waze eh. Saat aku melangkah tu wow ada satu barisan yang panjang tapi aku tak tahu kedai apa. Usha punya usha ohh kedai cendol. Memang pergi situ nak makan cendol pon. Aku pun beratur la panjang kemain. Makanan lain ada je. Antaranya adalah tauhu goreng, rojak, makanan panas, uncle bob dan lain-lain. Tapi yang paling femes ...kedai cendol tu lah. Dalam 15 minit jugakla aku beratur.



panjang kemain *Dek lek ah jangan usha akak macam tu


cendol pulut pink terbaikkk!! Memang sedap! Pulut dia perghh  memang superb plus jagung extra. Aku nampak dia letak satu sudu. Memang sangat pemurah. Harga semangkuk RM 5

Rate : 5/5 



Ni ha yang viral tu Cendol durian. Rasa dia sudah pasti rasa durian. Bagi penggemar durian macam aku..Mesti kena cuba... rasa dia not bad memang sedap ada durian tapi hilang rasa cendol.  Bagi aku beshe-beshe je plus harga pon boleh tahan sebab ikut gred. Yang ni kau tak tahu gred berapa tapi semangkuk RM 20 +

Rate : 4/5


Yang ni macam pasembur tapi bukan. Boleh pilih fishball, macam0macam lagilah pastu dia salut tepung. Tak sedap sangat.. beshe-beshe je.




Makan dengan kuah kacang. Agak aneh tapi boleh la. Harga aku tak ingat berapa.

Rate 3/5 

Itu je makanan yang aku try. Kalau korang nak cuba yang lain boleh pergi sendiri eh. Yang penting cendol mesti kena cuba okay!